Scroll Top
OVIDIU ATANASIU, FONDATORUL AmSchool VORBESTE DESPRE SISTEMUL DE EDUCATIE ADAPTAT COPIILOR SI ADOLESCENTILOR DIN ZILELE NOASTRE

AmSchool este o școală din România parteneră cu Mizzou Academy, care aduce cursuri de top bazate pe cercetare și dezvoltare. Mizzou Academy vine în parteneriat cu profesori nativi profesioniști care vor lucra și vor evalua progresul studenților. AmSchool adaugă parteneriatului echipa sa de tutori, traineri, coach-i și mentori profesioniști. Echipa de tutori oferă ajutor (în clasă și online) studenților AmSchool pentru a îndeplini cerințele de absolvire ale Mizzou Academy.

CE ÎȘI DORESC COPIII?

Oana Voicu: De ce aș înscrie copilul la un astfel de program școlar?

Este extrem de simplu. Eu când stau de vorbă cu tinerii, prima oara când deschid subiectul legat de școală este o vale a plângerii. Nimeni nu este mulțumit de modul în care se desfășoară lucrurile, nici măcar cei cu rezultate foarte bune. Ceea ce am reușit noi să facem a fost să cercetăm ceea ce vor copiii.

Succes Academy este un laborator de a înțelege cum învață ei în momentul acesta. Am înțeles un lucru pe care nu foarte multă lume îl conștientizează și anume, faptul că nu se mai învață așa cum învățam noi acum 30 de ani.

Atunci când am pornit la drum, presiunea a venit din parte tinerilor. Ne-au spus că ar vrea să meargă la școală și să lucreze așa cum o fac aici la noi. Apoi au început să ne spună și părinții: „Faceți o școală! I-ați cucerit pe copiii noștri.” Atunci a fost momentul în care ne-am pus problema la modul serios, dar ne-am gândit să nu facem o școală privată așa cum sunt toate celelalte.

După ce am făcut un research, mi-am dat seama că există câteva idei despre cum trebuie să arate o școală. Unele dintre cele mai importante idei sunt cea de autonomie, nevoie de spațiu, nevoie de cooperare, sa lucrăm cooperativ, să înțeleagă copilul ce înseamnă teamwork, nevoia de egalitate, profesorul să nu își  mai manifeste autoritatea.

Parteneriatul cu Universitatea din Missouri

În ceea ce privește cultura generală avem două variante: ori ținem copiii în trecut și pompăm în ei Dostoevski, ori ne adaptăm vremurilor noastre.

Trecând mai departe am plecat la drum să găsesc un partener. Am avut vreo 22 de parteneri selectați și deși aș fi vrut pe Europa, Europa este blocată în aceeași birocrație și tradiționalism excesiv.

Eu vroiam să clădim o școală nouă, pe alt model, iar ei îmi spuneau că așa trebuie să fie, așa este manualul.

Eu nu vreau să fiu așa, nu intenționez să fiu așa. Marele meu avantaj a fost că intrând în contact cu ei să împrumut foarte multe idei. În acest moment am idei din sistemul german, englezesc, finlandez, american, chiar și din Vietnam. Am tras linie și am încheiat un parteneriat cu Universitatea din Missouri, Universitate de stat.

Au unul dintre cele mai vechi departamente de educație și au dezvoltat acest program de la Kinder Garden (grădiniță-clasa a XII-a) pe care îl facem în sistem co teaching, care înseamnă că lucrăm împreună. Este imoral ca cel care pregătește un copil să îl și evalueze.

Noi pregătim tânărul, iar americanul îl evaluează. Dacă îi întrebăm pe tineri ce spun despre un tutore spun că este prietenul lor. Când vezi un copil că spune chestia asta însemnă că el are sprijin. Ceea ce lipsește în sistemul clasic.

Noi am renunțat și la ideea de cancelarie, locul în care se crează bisericuțe și se bârfec între ei. Noi am creat o echipă foarte bună de profesori, i-am selectat ca la corporatie, hire for atitude. Am renunțat la oricine care prezenta agresivitate.

Tutorul trebuie sa stea lângă copil și să îl ajute, să nu îi dea senzația că le știe pe toate, să îi spună „Nu știu, hai să ne uităm împreună.” Acela e un moment în care se crează un context de învățare de o profunzime imensă.

Aici nu e nimeni stresat

Copiii vor egalitate, democrație. Aici au un vot egal. Absolut orice decizie este luată împreună. Orice problemă apare, o discutăm și votăm. În momentul în care tu le creeezi un sistem în care ei pot alege și înțeleg valoare votului ei își asumă responsabilitatea.

Am uitat să avem încredere în copiii noștri. Eu mă duc la esență. Când copilul înțelege valoarea binelui și a răului, atunci poate să ia o decizie și nu va vota în defavoarea intereselor lui.

Aici nu e nimeni stresat. De ce ar trebui să fii stresat când inveți? Un alt lucru esențial este să îi dai copilului puterea învățării, să își conducă propriul proces de învățare.

Atât copiii cât și părinții vor să vadă copii care își transforma hobby-urile în profesie, în job. Că fac o activitate profesională cu plăcere. Companiile insista pe talente, pe inovație, pe creativitate. Pasiunile copiilor ar trebui încurajate, crescute și exploatate.                                  Trebuie început cu „decuplarea” de la smartphone. Este responsabilitatea adulților, fie ei părinți sau formatori/profesori să le ofere alternative de calitate și creative, altfel, riscăm să ne educe „telefonul” generații întregi de tineri.

Despre „Flipped Education”

Oana Voicu: Vorbeste-mi despre „Flipped Education”

Ce înseamnă să muți responsabilitatea pe învățare și să rupi predarea? În momentul acesta, în sistemele clasice, este o responsabilitate a predării, iar asta se vede în orice școală.

Copiii pot să învețe autonom. Dacă le dai content-ul ei si-l pot autoadministra fără sprijinul unui profesor. Asta nu înseamnă că pe content-ul respectiv nu vor avea întrebări, nu înseamnă că nu o sa problematizeze, că nu o sa faca un debate sau că o să fie de acord cu tot ceea ce scrie acolo. Ceea ce este corect, dar partea asta ar trebui dusă în zona în care tutorul vine, în zona de working.

M-ai întrebat mai devreme care este modelul. Modelul nostru este foarte simplu. Luăm un subiect și intră în orele de self discovery.

Self discovery se întâmplă în fiecare zi (9-11), timp în care tinerii trebuie să își parcurgă content-ul pentru ziua respectivă. De la ora 11:00 se deschid centrele.

Centru deschis înseamnă că există un tutore disponibil în școală. Când s-au deschis centrele, nu vine profesorul să îi bage ceva în cap copilului, ci copilul abordează tutorul când are nevoie de ajutor, iar tutorul este obligat să îl ajute.

Lucrăm în grupuri de 2,3,4,5 copii, depinde. Ideea de a lucra în grup înseamnă să se sprijune reciproc, să lucreze colaborativ. În momentul în care cineva rămâne în urmă, ceilalți au obligația să îl ajute, iar tutorele verifică și poate să testeze pentru a vedea nivelul, dar fără să aibă un impact asupra greade-ului, a notei.

Nu există toleranță pentru copiat, plagiat sau reproductiv. În evaluare nu există cerințe de genul „dă definiția a ceva”. Toate assignurile sunt lucruri practice, copiii trebuie să pună în practică ceea ce au învățat din content.

Oana Voicu: Vroiam să te mai întreb despre adaptabilitatea tinerilor. Ei vin deja dintr-un sistem tradițional de învățare. Cum reușesc ei să devină responsabili și să acumuleze informația singuri în două ore?

Adaptarea inițială la sistemul de învățare se produce foarte repede. În maximum două săptămâni deja se acomodează. I-am văzut și pe cei care au venit la noi intersemestrial și sistemul i-a prins, ceilalti colegi le-au explicat, dar în două săptămâni s-au adaptat.

Există analfabetismul funcțional, care a apărut în țara asta din cauza presiunii și a modului de evaluare. Copilul învață o lecție, o spune,  a împușcat nota și a doua zi nu mai știe nimic. Mulți cred că trebuie să tocească, iar noi îi învățăm să învețe.

Există și probleme la scoaterea ideilor esențiale dintr-un paragraf. Este un experiment suspect.

În plus, a lua noțițe este foarte important la noi, pentru că aici nu stă nimeni să predea.

Totodată, grade-ul, nota este una singură. Nu există notă pentru fiecare materie. Grade-ul final crește sau scade în funcție de punctajele de la fiecare curs.

Pregatim copilul pentru facultate

Oana Voicu: Care este intervalul de vârstă?

Cel mai mic este in clasa a șasea, pentru că în sistemul american clasa a cincea este în învățământul primar. Noi am preluat de la clasa a șasea până în clasa a XII-a.

Oana Voicu: ce poți spune despre Succes Academy?

Pe scurt, a fost un șoc pentru mine și a venit ca o chestie pe care am vrut să o facem în week-end. Am fost foarte sceptic la început, dar din prima sesiune când am văzut cum lucrez cu ei am zis wow. Exista un mare interes din partea tinerilor.

Am regăsit plăcerea de a face training. Am crescut încet, fără o formă de marketing. În acest moment suntem cei mai complex program multi anual pentru dezvoltare personală și antreprenorială. Un copil poate petrece la noi maximum șase ani.

Misiunea clară este să îi treci ușor prin adolescență și să îi dai niste instrumente pentru viața reală. Să învețe să ia o decizie, îi dam tehnici pentru a reduce timpul de alegere. Vrem să se descurce autonom, nu cu ajutorul părinților.

Ne adresăm acum părinților care ar vrea să își educe copiii într-o maniere modernă și sănătoasă dar care nu aleg varianta învățământului privat. Vă încurajăm să ne scrieți experiențele dvs. și ce ați făcut pentru o educație mai buna. Care v-au fost provocările și realizările? Avem convingerea că sunt soluții educaționale și variante bune, dar care nu sunt suficient promovate.

Vă invităm să ne scrieți la: [email protected]

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp