Alina Ostahi – „Cred că perseveranța si răbdarea te ajută să aduci în față beneficiile și avantajele schimbării.”

Nume: Alina Ostahi

Angajator: SynCo – The business of travel made easy

Poziția: Managing Partner

Industria: Travel Technology

  1. Care sunt activitățile pe care le desfășori într-o zi obișnuită la birou?

Activitățile mele sunt legate de lucrul cu clienții pe parte de vânzare sau implementare tehnologie travel și furnizorii de platforme pe care îi reprezentăm în piață. Fie că vorbim de implementarea platformei de travel management sau a celei dedicate organizării de evenimente hibrid, activitățile mele presupun comunicare, coordonare și conectare constantă, cu clienții corporate și cu partenerii noștri.

În ultima perioadă am ales să dedic, o mare parte din timpul meu, întâlnirilor față în față. Faptul că mă pot vedea, pe viu, cu clienții mă ajută destul de mult în livrarea proiectelor noastre. Este o activitate care primează pentru că acest tip de interacțiune de aproape, face ca implementarea proiectelor să fie mai rapidă și cu un consum de resurse mai redus.

  1. Ce cursuri ai urmat și cum te-au ajutat în evoluția ta?

Cele mai multe cursuri pe care le-am urmat, în ultimii zece ani, au avut strânsă legatură cu departamentul în care am activat, și anume cel de vânzări. Cursurile de vânzare strategică și vânzare consultativă au fost cele care m-au ajutat cel mai mult în proiectele desfășurate de-a lungul timpului. Am avut oportunitatea de a interacționa cu persoane de pe mai multe piețe. Aceste sesiuni mi-au oferit informații utile despre bunele practici aplicate și experimentate de profesioniști în lucrul cu diferite segmente sau profile de clienți.

Cursurile de dezvoltare personală m-au ajutat să descopăr lucuri noi pe care le pot face. Un exemplu, relevant aici, este cursul de “Train the Trainer”, pe care l-am făcut la începutul carierei, și care mi-a fost de mare ajutor în multe arii de job mai târziu – de la prezentarea unui proiect în fața board-ului până la procesele de recrutare pentru găsirea de noi colegi de echipă.

  1. Ai făcut stagii de practică sau voluntariat?

De-a lungul timpului am fost implicată în mai multe proiecte de voluntariat împreună cu colegii mei, colaboratorii noștri și cu prietenii. Cred că voluntariatul te ajută cel mai mult să pui lucrurile în perspectivă.  Din voluntariat am învătat să apreciez ceea ce am și ceea ce am primit și eu la rândul meu de la persoane generoase cu timpul lor. Am participat la mai multe acțiuni dedicate famiilor nefavorizate cu Habitat for Humanity în cinci dintre comunitățile unde activează și la proiecte concentrate pe copii cu SOS Satele Copiilor timp de trei ani. Acolo am descoperit, și realizat în multiple instanțe, cât de importantă este familia și stabilitatea pe care aceasta o oferă unui copil.

  1. Dacă da, cum ai aflat de ele și cum te-au ajutat în dezvoltarea ta profesională?

Majoritatea acțiunilor de voluntariat au fost inițiate de companie. Ulterior am ales să merg pe cont proriu implicând prieteni sau contacte anterioare.  Cred ca angajarea în acțiuni de voluntariat are menirea de a te aduce mai aproape de comunitate, de ceea ce contează pentru tine și îți aduce împlinire doar prin faptul că dai ceva, fără să astepți nimic înapoi. Faptul că aduci un moment de bine în viața unui copil sau a unei familii, te conectează extrem de rapid cu oamenii cu care împărtăsești aceleasi valori. Nu știu cât de mult m-a ajutat voluntariatul să mă dezvolt profesional, dar cu siguranță pot spune ca m-a ajutat să mă dezvolt personal considerabil. M-a schimbat.

Gândindu-mă la partea de dezvoltare profesională care a venit prin intermediul unei acțiuni de voluntariat, ridicat la propriu, îmi vine în minte proiectul de voluntariat cu Habitat for Humanity din 2012 de la Preajba, judetul Dolj, unde împreună cu 60 de clienți și colaboratori am ridicat, în trei zile, structura a patru case. Acolo am învățat cel mai bine ce înseamnă spiritul de echipă și cât de repede se formează o echipă când există o cauză pentru care toata lumea cooperează. Mai mult decât un proiect de voluntariat, a fost o activitate excelentă de teambuilding. Bătutul de cuie și căratul de cherestea sudează cel mai bine o echipă.

  1. Ai avut și job-uri care să nu aibă legătură cu studiile pe care le-ai făcut sau cu industria în care activezi acum?

Studiile pe care le-am făcut, cele de management, m-au ajutat în toate cele trei industrii în care am lucrat. Industria în care activez acum este una dinamică și extrem de complexă tehnic. Recunosc că cele mai multe cunoștinte le-am dobândit learning by doing. Cel mai mult am învățat de la colegi și de la furnizorii parteneri cu care am colaborat în diverse implementări.

  1. Ți-ai dorit mereu să construiești o carieră în acest domeniu?

Pot spune că am ales o carieră în zona de servicii B2B. După 10 ani în industria serviciilor financiare am venit în travel din pură curiozitate. Nu știam nimic despre ea. Poate ceva detalii din perspectiva de consumator călător. Au fost multe situații în care am vrut să renunț și să merg în altă direcție. Am văzut deja ce înseamnă schimbarea. Am ajuns în industria de travel printr-o împrejurare inedită și am rămas pentru că, aici, am găsit mulți oameni pasionați de ceea ce fac. Cred că tehnologia va avea un rol din ce in ce mai important în tot ce înseamnă turism, ținând cont și de schimbările din alte domenii din punct de vedere digitalizare.

  1. Care au fost acele elemente care au avut un real impact în viața ta profesională?

Cel mai mare impact l-au avut managerii pentru care am lucrat. Am avut șansa să lucrez cu și pentru niște oameni care au avut leadership-ul în sânge și care au creat niște medii de lucru abundente în oportunităti de dezvoltare. Contează foarte mult echipa în care lucrezi și profesioniștii cu care ai de-a face zi de zi. Sunt foarte recunoscătoare managerilor care m-au crescut și m-au influențat prin modul lor de a face business, sa îmi asum provocări, să vorbesc când trebuie sau să acționez când e nevoie.

  1. Adaptarea la piața muncii poate fi dificilă. Ce obstacole ai întâmpinat tu și cum le-ai depășit?

Cel mai adesea mă confrunt cu reticența la schimbare a celor cu care lucrez. Am avut multe situații în care oamenii au refuzat să facă o schimbare a modului de lucru pentru că lucrurile au funcționat de la sine, în trecut.  Atunci când e vorba de implementarea unei tehnologii noi care schimbă maniera de lucru, unele persoane nu pot vedea dincolo de problemele create pe moment, și ignoră total beneficiile pe termen lung în lucrul cu clienții.

Vin momente peste noi, cum au fost aceste ultime luni, în care nu mai poți să eviți adaptarea la un nou mediu și la un nou mod de lucru. Mulți oameni din, dar și beneficiari, ai industriei turismului au trebuit să se adapteze forțat la noul mediu. Cred că perseveranța si răbdarea te ajută să aduci în față beneficiile și avantajele schimbării. Am ales să aducem o componentă de consultanță și educare în proiectele de tehnologie care să schimbe percepția, si să scoată în evidență avantajele competitive care reies din adoptarea unei noi tehnologii. Lucrăm foarte mult pe analize de impact cu indicatori la nivel de business și pe ce presupune, la nivel de operațiuni, un bun management al proceselor.

  1. Care este cel mai frumos aspect al job-ului tău?

Cel mai plăcut aspect pe care îl savurez din plin este când, dupa un eveniment organizat în platforma pe care o gestionăm, citesc părerile entuziaste ale participanților și notele pe care aceștia le dau la sesiunile la care au asistat. Faptul că clienții noștri primesc feedback pozitiv despre cum s-a desfășurat evenimentul lor și apoi ne spun că așteptările lor au fost depășite, mă energizează și mă impulsionează ca următoarea dată să fie și mai bine.

  1. Ce sfaturi ai pentru o persoană care dorește să urmeze o carieră în această industrie?

Zona de tehnologie din travel este într-o continuă transformare și este foarte specifică ca și domeniu. Cine își dorește să urmeze o carieră în turism pe parte de tehnologie are nevoie să fie la zi cu informațiile despre comportamentul consumatorilor și noutățile de la marii jucători globali, cum sunt liniile aeriene sau asociațiile de resort. Furnizorii mari internaționali au un flux continuu de comunicare în care explică noile tendințe și ce se întâmplă în aceasta mare industrie în diverse piețe sau segmente de piață.  Mai mult, ei oferă cursuri online și sesiuni de instruire ce oferă cunoștințe specifice pe anumite arii. De exemplu, prin intermediul partenerului nostru, Cvent, în ultimul an am oferit cursuri specializate pe organizarea & planificarea de evenimente hybrid, fără costuri, celor interesați de o certificare recunoscută internațional pe aceasta zonă.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp