Studenții izolați luptă să rămână sănătoși mental
Medical vector created by freepik - www.freepik.com

Profesorii pot clădi relații puternice cu și între studenți pentru a-i ajuta să treacă prin aceste perioade dificile.

Pandemia de Covid-19 a avut un impact dăunător asupra sănătății mentale a multor studenți. Într-un sondaj din mai 2020, 7 din 19 tineri raportau probleme de sănătate mentală, 61% au spus ca au experimentat o creștere a sentimentelor de singurătate, 43% au spus că au experimentate depresie și 55% au spus că au experimentat anxietate.

Toate acestea indică faptul că profesorii trebuie să fie atenție la indicatorii că un student suferă. De asemenea, ei au nevoie să adopte noi strategii pentru a susține bunăstarea socială și emoțională a elevilor pe perioada învățatului la distanță.

Aici sunt câteva feluri în care problemele de sănătate mentală ale elevilor se pot manifesta, dar și idei de comunicare și activități care să îi ajute să depășească această perioadă grea.

Singurătatea

Potrivit unui studiu publicat în Jurnalul Academiei Americană de Psihiatrie a Copiilor și Adolescenților, izolarea socială și singurătatea printre copii sunt asociate cu mărirea numărului de probleme ale sănătății mentale; alt studiu care a examinat efectele izolării sociale pe parcursul vieții unui om indică faptul că aceasta poate afecta abilitățile de funcționare executivă.

Când elevii se confruntă cu singurătatea, ei pot apela la profesori oricând, având tentative dese de a interacționa pe subiecte non-academice și vorbind negativ despre ei înșiși.

Câteva strategii pentru a-i ajuta:

  • Găzduiește grupuri virtuale de prânz, care să le permită elevilor să vorbească, să se uite la clipuri amuzante sau să pregătească o mâncare simplă împreună;
  • Găzduiește jocuri online – de exemplu, prin Houseparty – după școală sau seara, creând oportunități pentru ca studenții să se distreze împreună;
  • Conectează-te cu o școală din altă țară și facilitează prieteniile prin e-mail. Acum este momentul perfect să ne conectăm cu alți studenți – chiar dacă sunt din cealaltă parte a lumii – printr-o platformă cum ar fi ePals.
  • Găzduiește cluburi, sporturi și alte activități extra-curriculare pe care le poți oferi virtual. Chiar dacă nu te poți întâlni cu elevii în persoană, tot poți ține cluburi online.
  • Creează jurnale online prin unelte precum Google Docs astfel încât studenții să își poată exprima gândurile și tu să le poți răspunde. Scrisul în jurnal poate fi o metodă bună de a comunica și de a încuraja studenții să se exprime, să-și împărtășească ideile și să rămână conectați la un nivel mai personal.
People vector created by pikisuperstar – www.freepik.com
Lipsa de speranță

Având în vedere numărul mare de aspecte incerte din lume și neștiind când lucrurile vor revenii la normal, mulți studenți experimentează sentimente de lipsă de speranță și depresie. Depresia poate chiar schimba abilitatea oamenilor de a gândi, poate afecta concentrare și memoria și poate avea un impact asupra abilităților de procesare a informației și de luare a deciziilor.

Dacă elevii tăi nu mai interacționează în discuțiile din clasă, nu mai completează cerințele, spun că munca este fără sens, au o gândire pesimistă sau raportează o lipsă de energie și motivație, ei ar putea experimenta depresie și sentimente de lipsă de speranță. Este esențial să împărtășești aceste observații cu consilierul școlar.

Aceste strategii îi pot susține pe elevii care se simt fără speranță:

  • Creează planuri de îngrijire de sine ca parte din cerințele de la clasă și pune-ți studenții să identifice strategii prin care își pot susține bunăstarea academică, fizică și emoțională. Această activitate poate fi ușor legată de o oră de engleză sau altă limbă, de arte sau de studii sociale. La ora de matematică, elevii pot calcula ce procentaj din timpul lor îl petrec în astfel de activități;
  • Studenții pot câștiga puncte bonus prin completarea unor cerințe de îngrijire de sine cum ar fi să scrie într-un jurnal pentru ce sunt recunoscători sau să țină un raport de gânduri pozitive;
  • Incorporează momente de cugetare și pauze de la gândire. În timpul orelor pe Zoom, ascultă un video scurt de sănătate mentală, pune muzică de calmare, folosește câteva minute pentru respirația adâncă, ține o scurtă petrecere cu dans sau faceți niște sport;
  • Concentrează-te pe calitate, nu pe cantitate. Poate va trebui să reduci lungimea cerințelor sau temele și să te concentrezi, în schimb, ca studenții tăi să facă o muncă calitativă;
  • Postează un banc al zilei / săptămânii și un gând al zilei / săptămânii. Pe pagina clasei virtuale, postează un video amuzant sau o melodie și niște informații despre grija de sine și despre sănătatea mentală.
Panica

Mulți studenți experimentează sentimente de panică. Ei sunt copleșiți și se luptă cu anxietatea. Acest lucru poate avea un impact asupra abilității lor de a învăța; devine dificil pentru studenți să preia informația, să o proceseze și să și-o amintească. Se poate ajunge chiar la obstrucționarea învățatului.

Studenții, care au nevoie de reasigurare constantă, pot arăta o regresie în abilitățile academice sau în abilitatea lor de a lucra independent, ar putea avea nevoie mai mare de susținere în finalizarea muncii, ar putea devenii repede copleșiți, să-și oprească interacțiunile la ore și să se concentreze pe sentimente de ”ce ar fi dacă” bazate pe panică și anxietate.

Pentru a-i ajuta pe elevii care experimentează sentimente de panică, profesorii pot face următoarele:

  • Să le ofere laude individuale, specifice și dese. Să le trimită e-mailuri, mesaje directe sau scrisori virtuale. În timpul orelor pe Zoom, ar putea să folosească emoticoane pentru a aproba rapid munca studentului și pentru a face comentarii fără a întrerupe ora;
  • Să le ofere doar câteva opțiuni când vine vorba de realizarea cerințelor și spargerea lor în pași mai mici. Elevii cu anxietate pot deveni copleșiți de prea multe alegeri. Dacă le dai feedback la fiecare pas îi poți reasigura pe elevi că sunt pe drumul cel bun;
  • Să le dea voie elevilor să refacă cerințele. Când tu le oferi studenților oportunitatea să introducă feedback-ul tău în lucrări și teste, poți promova o creștere în gândire;
  • Să valorifice vocea elevilor. Solicită feedback-ul elevilor prin sondaje pentru a verifica ritmul, cantitatea de muncă, așteptările, dacă au nevoie de asistență, etc. Dă voie studenților să ceară ajutor în mai multe feluri – de exemplu, prin mesaj direct, e-mail sau o întrebare pe pagina virtuală a clasei;
  • Să folosească camere separate pentru a lucra unu-la-unu cu studenții. Uni studenți ar putea avea nevoie de ajutor cu începerea cerinței, deci folosirea unei camere virtuale separate pe timpul lucrului individual îi poate ajuta să vină cu un plan de lucru.

În fața stresului și învățatului la distanță, profesorii pot face o diferență dramatică când oferă susțin bunăstarea socială și emoțională a elevilor. Aceste strategii pun în evidență importanța conexiunilor și a compasiunii.

Sursa: https://www.edutopia.org/article/isolated-students-may-struggle-stay-mentally-healthy

Un proiect educațional susținut de Asociația CREDU și Ropharma.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp