Un raport a evidențiat legătura între bunăstare și performanță și cum să o abordăm
People photo created by jcomp - www.freepik.com

Un nou raport despre importanța bunăstării elevilor susține că inteligența socială și emoțională a elevului este legată strâns de rezultatele sale academice.

Cu toate acestea, raportul, care este bazat pe 27 capitole de cărți, articole de jurnale, rapoarte și sondaje, spune clar că statisticile legate de bunăstarea elevului în Australia sunt problematice. De exemplu, potrivit cercetărilor pe care se bazează raportul:

  • 25% dintre elevi experimentează agresiune;
  • Aproape 1 din 7 copii de vârste cuprinse între 4 și 17 ani sunt evaluați ca având tulburări psihice în ultimele 12 luni. Acest lucru este echivalentul la aproximativ 560,000 de copii și adolescenți Australieni;
  • Pe baza acestor rate de răspândire, este estimat că în ultimele 12 luni: 298,000 copii și adolescenți Australieni cu vârste între 4 și 17 ani au avut ADHD, 278,000 au tulburări de anxietate, 112,000 au avut o tulburare depresivă majoră și 83,600 au avut tulburări de comportament;
  • 20% dintre adolescenți ar putea experimenta o problemă de sănătate mentală, în orice an;
  • 50% dintre problemele de sănătate mentală sunt stabilite până la 14 ani;
  • 10% dintre copii și tineri (5-16 ani) au o problemă mentală critică, diagnosticabilă și totuși 70% dintre copiii și adolescenții care experimentează probleme de sănătate mentală nu au avut intervenții potrivite la o vârstă suficient de mică.

Raportul face clar faptul că abordarea bunăstării elevului este o problemă provocatoare și presantă, dar una ce trebuie continuată.

Ce este bunăstarea elevului și de ce ar trebui să fie o preocupare centrală?

Potrivit Departamentului de Dezvoltate a Educației și Copilăriei Timpurii, bunăstarea elevului este ”O stare și atitudine sustenabilă și pozitivă, sănătate, rezistență, și satisfacție cu sine, relații și experiențe la școală”. Definițiile despre ce este și conține bunăstarea elevului variază puțin în diferite jurisdicții și țări, dar există mai multe lucruri în comun decât diferențe. Raportul celor de Educator Impact face clar faptul că legătura dintre bunăstarea elevului și rezultatele academice este bine stabilită. De exemplu, citează un studiu signifiant despre bunăstarea elevului publicat în Jurnalul de Psihologie Pozitivă, care a aflat că elevii care au spus că ”se simt bine” sau că ”fac bine” au obținut ”note mai mari, un mai mare auto-control și amânare mai mică decât elevii care aveau o sănătate mentală precară sau erau slabi.”

În schimb, elevii cu o sănătate mentală precară experimentează provocări însemnate de învățare și performanță la școală.

Într-un studiu național condus de Universitatea Australiei de Vest ca parte a proiectului ”Mințile Tinere Contează”, 6,000 de familii au fost intervievate. Studiul arată că ”tulburările mentale au afectat 1 din 7 elev în ultimele 12 luni și elevii cu tulburări mentale au obținut note mai mici, în medie, decât elevii fără tulburări metale, în fiecare domeniu și la fiecare nivel”.

Același raport spune că condițiile serioase de sănătate mentală nu sunt domeniul profesorilor: ”Profesorii nu sunt profesioniști de sănătate mentală și nu ar trebui să fie așteptat ca aceștia să pună un diagnostic asupra tulburărilor mentale și să le trateze.”

Importanța intervenției timpurii

Pentru a sublinia importanța bunăstării, raportul celor de Educator Impact citează scriitorul afro-american Frederick Douglass, care a spus: ”Este mai ușor să construiești niște copii puternici decât să repari adulți stricați.”

Viziunea pe care Douglass o expune corelează cu dovada că, la fel ca multe alte condiții, ”intervenția timpurie este esențială pentru sănătatea pe termen lung și pentru minimalizarea impactului.” Odată ce o problemă de bunăstare este identificată, consilierii școlari pot lucra cu elevul și / sau să le recomande profesioniști de sănătate mentală.

În timp ce există un miliard de modalități prin care bunăstarea elevului poate fi măsurată, unele sunt mai personale decât altele și se pot baza pe judecăți selective. De asemenea, s-ar putea să nu ia în considerare observațiile altora sau să-l facă pe elevul care se confruntă cu o bunăstare precară să se simtă jenat dacă situația lor este prea „publică”.

El Pulse este o aplicație a celor de la Educator Impact care colectează săptămânal informații despre bunăstare și implicare de la elevi, profesori, staff și lideri.

Având în vedere că oferă informații în timp real, poate oferi „îndrumări cu privire la următorii pași imediați și îi ajută pe lideri să acționeze înainte ca problemele majore să apară”. EI Pulse este conceput pentru a oferi conducerii școlilor „informații utile” asupra bunăstării unui elev în decurs de o săptămână.

Sunt colectate date dintr-o serie de domenii, inclusiv implicarea și bunăstarea elevilor, implicarea și bunăstarea personalului, mediul de lucru, valorile și viziunea școlii, leadership și stil, implicarea comunității și predarea și învățarea.

Sursa: https://www.educationreview.com.au/2020/07/report-highlights-the-link-between-wellbeing-and-performance-and-how-to-address-it/

Un proiect educațional susținut de Asociația CREDU și Ropharma.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp