Ana Nicolescu – „Fiecare curs, fiecare interacțiune cu oamenii mai sus menționați și cu colegii alături de care sunt în grupă m-au ajutat să descopăr părți din mine care au nevoie de vindecare”

Nume: Ana Nicolescu

Angajator: Owner Parenting PR, agenție de comunicare și PR, blogger la Mămica Urbană, digital coach la Ananicolescu.ro

Poziția: expert în comunicare

Industria: Comunicare și antreprenoriat

  1. Care sunt activitățile pe care le desfășori într-o zi obișnuită la birou?

Ana Nicolescu: Fiecare zi de lucru începe cu conectarea cu mine însămi, adică cu exerciții de respirație și meditație și cu o listă cu task-uri. Provocarea este să stau în fiecare task până ce îl termin, fără să fiu distrasă de altceva: mailuri, mesaje, chat, telefon, colaboratori etc.

De obicei, am câte o sesiune de coaching pe zi, îi ajut pe freelanceri și pe bloggeri să aibă un business prosper aliniat cu misiunea lor în viață, să își creeze comunități implicate în jurul afacerii lor și să scrie content relevant pe platformele lor online.

Apoi încep lucrul pentru clienții agenției pe partea de comunicare, marketing și promovare pe nișa de parenting, stabilesc cu memebrii echipei pașii următori, facem follow-up și vedem ce a mers și ce nu ca să știm ce avem de îmbunătățit, propunem strategii și construim baze solide pentru clienții noștri.

Zilnic scriu câte ceva, fie un articol pentru unul din blogurile mele, fie un newsletter, fie content pentru social media sau pentru cartea pe care sper să o lansez anul ăsta.

La final, verific mailurile și mesajele care s-au strâns pe parcursul zilei, am 30 de minute să răspund la toate, verific conturile de social media pe care le administrez cu echipa de la agenție și merg în comunitatea Digital Talks cu Ana Nicolescu să vorbesc cu antreprenorii de acolo.

Ziua nu se încheie fără monitorizare a ce am făcut și ce trece pe ziua următoare și unde ma de eficientizat pe viitor.

  1. Ce cursuri ai urmat și cum te-au ajutat în evoluția ta?

Ana Nicolescu: Am terminat Jurnalism și am făcut de-a lungul timpului mai multe cursuri de storytelling, content writing și copywriting, dar cele cu care am rezonat cel mai mult sunt cele cu Liviana Tane la The Writing Journey și cu Paul Melinte la cursul Picasso Copywriting.

Sunt acreditată ca trainer, însă am participat la cursuri de business coaching, antreprenoriat, mindset antreprenoriat, time management la Mindvalley.

Pe partea de brand personal sunt în Personal Brand Academy by Manuela Ciugudean.

Însă oricâte cursuri profesionale aș face, dacă nu sunt aliniată eu cu mine, nu pot să-mi ating potențialul și să am un business prosper, așa că lucrez în programe de feminitate și abundență financiară cu Oana Stoianovici, de opt ani.

Fiecare curs, fiecare interacțiune cu oamenii mai sus menționați și cu colegii alături de care sunt în grupă m-au ajutat să descopăr părți din mine care au nevoie de vindecare și mi-au arătat unde am de crescut ca să trec la următorul nivel în business.

  1. Ai făcut stagii de practică sau voluntariat?

Ana Nicolescu: Practică nu am făcut. Am lucrat din anul al III-lea de facultate direct într-o redacție unde trebuia să ții pasul și să înveți totul din mers că nu avea nimeni timp să te mângâie pe cap și să te învețe ca șa școală. A fost o perioadă de vreo patru ani în care am făcut presă pe teren, cu documentare ca la carte, când încă nu erau telefoane mobile la discreție, nici mașini de redacție sau laptoprui cu internet nelimitat. Atunci am învățat cele mai multe lucruri despre jurnalism, dar și despre organizare de evenimente.

Voluntariat nu am făcut în mod organizat, însă am creat o comunitate de 550 de bloggeri părinți împreună cu care am strâns bani pentru campanii sociale și umanitare, am trimis copii bolnavi de cancer la Viena, am cumpărat rechizite, mâncare și chiar și o sobă pentru familiile sărace. Timp de doi ani am făcut pentru acești bloggeri o școală informală de blogging, la care aveau acces gratuit.

  1. Ai avut și job-uri care să nu aibă legătură cu studiile pe care le-ai făcut sau cu industria în care activezi acum?

Ana Nicolescu: Am lucrat aproape trei ani într-un institut de research și am învățat să monitorizez știrile de la principalale jurnale ale zilei, să trainuiesc oameni care să meargă pe teren să facă chestionare, să analizez răspunsurile, să mă prind unde și dacă operatorul de pe teren punea răspunsurile de la el, mi-am învins jena să sun și să verific operatorii, mi-am exersat viteza de a introduce răspunsurile la chestionare în sistem.

Însă rolul meu acolo era de Qualitative Research Manager, adică mă ocupam de focus grupuri. Selectam dintr-o bază de date, oameni care să corespundă profilului, îi aduceam la o dezbatere, făceam scriptul întâlnirii și o evaluare primară a răspunsurilor.

Acolo am învățat să fiu convingătoare și persuasivă și să analizez oamenii și răspunsurile lor. Însă eram prea necrescută să înțeleg că vedeam doar unele răspunsuri, cele pe care eram pregătită să le văd și de aceea altcineva făcea raportul final de proiect.

  1. Ți-ai dorit mereu să construiești o carieră în acest domeniu?

Ana Nicolescu: Până să am copii, nu am făcut nimic intențional, ci am mers acolo unde mă m-au purtat energia, norocul… Din fericire, m-au purtat acolo unde mi-a plăcut cel mai mult: să scriu și să lucrez cu oamenii, să promovez produse și să organizez workshop-uri și evenimente.

Când am devenit mamă, valorile mi s-au schimbat și am început drumul către autocunoaștere. Iar de aici totul s-a schimbat. Acum am un vision board, o strategie, un plan bine pus la punct pe an, pe luni, pe săptămâni și pe zile, știu clar unde vreau să ajung cu fiecare linie de business la final de an, peste 5 și peste 10 ani. Însă e o muncă în permanentă evoluție și cu toată conștientizarea, tot apar obstacole și provocări. Ce e diferit e felul în care mă raportez acum la ele.

  1. Care au fost acele elemente care au avut un real impact în viața ta profesională?

Ana Nicolescu: Primul impact real l-a avut Măriuca, primul meu copil. Atunci am decis să fac trecerea de la angajat la antreprenor, iar faptul că am rămas însărciantă cu Julie când încă nu mi se terminase concediul de creștere pentru Măriuca m-a ajutat să-mi dezvolt blogul, comunitatea de bloggeri și să încep să fiu subcontractată, ca freelancer, la început, pentru evenimente cu bloggeri părinți.

Un al doilea moment esențial în viața mea profesională a fost cursul Copilul Interior, cu Oana Stoianovici, când timp de un an deși am lucrat pe partea personală, cursul a avut un impact în viața profesională și mi-am triplat profitul pe agenție.

  1. Adaptarea la piața muncii poate fi dificilă. Ce obstacole ai întâmpinat tu și cum le-ai depășit?

Ana Nicolescu: În funcție de etapa în care mă aflam, le-am depășit fie cu multă zbatere și frustrare, fie m-am pus în rolul de observator și m-am întrebat ce am de învățat din această situație, care e mesajul pe care trebuia să-l văd mai devreme și nu am vrut/putut să-l văd, care e punctul orb și ce acțiune trebuie să fac să ies din victimă.

  1. Care este cel mai frumos aspect al job-ului tău?

Ana Nicolescu: Că pot să învăț multe lucruri despre mine și că nu pot să mă ascund după deget pentru că, mai ales oamenii care vin la mine în coaching îmi pun o oglindă și văd unde am nevoie să mă maturizez. Apoi ar fi bucuria, împlinirea că îi ajut pe freelancerii și pe bloggerii care vor să facă bani din pasiunile lor, mai ales pe mamele care sunt în concediu de creștere al copilului și nu mai vor să se întoarcă în bancă, la biroul de avocatură sau în domeniul în care lucrau și vor să devină antreprenoare.

  1. Ce sfaturi ai pentru o persoană care dorește să urmeze o carieră în această industrie?

Ana Nicolescu: Să se iubească pe sine, să aibă curaj să crească și să facă lucrurile dintr-un spațiu matur și asumat, nu din frustrare și din dorința de a demonstra ceva.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp